
Najnowsze trendy projektowania i urządzania wnętrz stawiają na minimalizm, przestrzeń i nowoczesność. Ta ostatnia pociąga za sobą poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań łączących w sobie ciekawy design z walorami praktycznymi, poprawiającymi jakość naszego życia. Pilkington MirroView™ – to propozycja dla poszukiwaczy nowinek technicznych i miłośników uporządkowanej przestrzeni.

fot. Virginia Tech
Ukryte kino domowe
Telewizory sterowane głosem, ruchem czy za pomocą dotykowych paneli już nikogo nie dziwią. Prawdziwą innowacją jest natomiast ukrycie nawet wielkoformatowego ekranu telewizora o przekątnej powyżej 60 cali za taflą szkła, która w momencie wyłączenia sprzętu zamienia się w lustro. Dzięki rozwiązaniu Pilkingtona chowamy ciemną, dużą i dominującą w pomieszczeniu płaszczyznę telewizora, zachowując wszystkie jego funkcje i jednocześnie podnosząc estetyczne walory wnętrza.
Na bieżąco od samego rana
Kolejną funkcjonalnością szkła Pilkington MirroView™ jest wyposażenie go w możliwość sterowania za pomocą dotyku ukrytym pod jego powierzchnią nośnikiem cyfrowym. To otwiera szerokie spektrum zastosowań MirroView™ zarówno w przestrzeniach prywatnych, jak i komercyjnych. Dotykowy monitor schowany pod łazienkowym lustrem pozwala nam uzyskać szybki dostęp do informacji podczas porannej toalety. Możemy w wygodny sposób przeczytać e-maile, porozmawiać z bliskimi za pomocą komunikatorów, czy sprawdzić ostatnie doniesienia z giełdy. W kuchni natomiast, dzięki instalacji monitora pod płaszczyzną szkła znajdującego się na ścianie nad blatem kuchennym, uzyskujemy podręczną, internetową książkę kucharską, do której mamy szybki i wygodny dostęp. Taka interaktywna ściana to prawdziwe centrum dowodzenia i rozrywki, dzięki któremu zrobimy zakupy w internetowym sklepie spożywczym, zapewnimy sobie towarzystwo kulinarnego youtubera, czy wyświetlimy na ukrytym w ścianie ekranie ulubione seriale, podczas czasochłonnego przygotowywania posiłków.

fot. Pilkington
Wirtualny stylista
Najnowsze technologie wkradły się również do sklepowych przymierzalni. Dla tych, którzy nie lubią gimnastyki w ciasnej kabinie lub mają zbyt mało czasu na kilkukrotną zmianę stylizacji, idealnym rozwiązaniem są wirtualne przymierzalnie. Dzięki ukrytemu pod taflą lustra ze szkła MirroView™ cyfrowemu nośnikowi oraz kamerze z czujnikami 3D, na odbijającą się w lustrze sylwetkę „zakłada” się dostępne w wirtualnej sklepowej bazie ubrania, bez wysiłku i w bardzo krótkim czasie. Pozwala to na szybkie podjęcie zakupowych decyzji i ogranicza czas spędzony na żmudnym dobieraniu stylizacji.
Reklamowy nośnik informacji
Coraz większą popularnością cieszą się wśród klientów komercyjnych interaktywne kioski – nowoczesne, mobilne dotykowe panele reklamowe, które znajdują zastosowanie podczas imprez handlowych, targów, jak również w salonach sprzedaży, punktach informacyjnych, showroomach, lobby hotelowych itp. Jest to ciekawa propozycja zaprezentowania treści reklamowej, która przyciąga formą i umożliwia na bieżąco zmianę prezentowanych treści. Przykładem zastosowania takiego nośnika informacji jest interaktywny kiosk w warszawskim Centrum IKEA dla Firm, gdzie cała bryła nośnika reklamowego stworzona jest ze szkła Pilkington MirroView™, a pod blatem pokrytym interaktywną folią dotykową ukryty został monitor LFD 32″ o jasności 450cd. Dzięki temu uzyskany został efekt przestrzennego, dużego tabletu, w całości pokrytego szkłem lustrzanym. Zastosowanie w tego typu rozwiązaniach interaktywnej folii dotykowej oraz profesjonalnych wyświetlaczy LFD umożliwia ciekawe zaprezentowanie treści reklamowej zarówno w pionie, jak i w poziomie.

fot. MKM Display
Lustrzane szkło refleksyjne dostępne jest na rynku w dwóch wersjach – standardowe Pilkington MirroView™, oferowane w grubościach 3 i 6 mm, ze względu na przepuszczalność światła na poziomie 25 % i odbicie światła od strony powlekanej wynoszące 64 %, przeznaczone jest do wnętrz słabiej doświetlonych np. łazienek czy barów. Z kolei Pilkington MirroView™ 50/50, o zdecydowanie większej przepuszczalności światła (37%) można wykorzystać w miejscach o dużym natężeniu światła, jak np. galerie handlowe, restauracje, salony fryzjerskie czy hotelowe lobby.