Interaktywne lustro: nowinka techniczna nie tylko do łazienki

Najnowsze trendy projektowania i urządzania wnętrz stawiają na minimalizm, przestrzeń i nowoczesność. Ta ostatnia pociąga za sobą poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań łączących w sobie ciekawy design z walorami praktycznymi, poprawiającymi jakość naszego życia. Pilkington MirroView™ – to propozycja dla poszukiwaczy nowinek technicznych i miłośników uporządkowanej przestrzeni.

interaktywne lustro 1

fot. Virginia Tech

Ukryte kino domowe

Telewizory sterowane głosem, ruchem czy za pomocą dotykowych paneli już nikogo nie dziwią. Prawdziwą innowacją jest natomiast ukrycie nawet wielkoformatowego ekranu telewizora o przekątnej powyżej 60 cali za taflą szkła, która w momencie wyłączenia sprzętu zamienia się w lustro. Dzięki rozwiązaniu Pilkingtona chowamy ciemną, dużą i dominującą w pomieszczeniu płaszczyznę telewizora, zachowując wszystkie jego funkcje i jednocześnie podnosząc estetyczne walory wnętrza.

Na bieżąco od samego rana

Kolejną funkcjonalnością szkła Pilkington MirroView™ jest wyposażenie go w możliwość sterowania za pomocą dotyku ukrytym pod jego powierzchnią nośnikiem cyfrowym. To otwiera szerokie spektrum zastosowań MirroView™ zarówno w przestrzeniach prywatnych, jak i komercyjnych. Dotykowy monitor schowany pod łazienkowym lustrem pozwala nam uzyskać szybki dostęp do informacji podczas porannej toalety. Możemy w wygodny sposób przeczytać e-maile, porozmawiać z bliskimi za pomocą komunikatorów, czy sprawdzić ostatnie doniesienia z giełdy. W kuchni natomiast, dzięki instalacji monitora pod płaszczyzną szkła znajdującego się na ścianie nad blatem kuchennym, uzyskujemy podręczną, internetową książkę kucharską, do której mamy szybki i wygodny dostęp. Taka interaktywna ściana to prawdziwe centrum dowodzenia i rozrywki, dzięki któremu zrobimy zakupy w internetowym sklepie spożywczym, zapewnimy sobie towarzystwo kulinarnego youtubera, czy wyświetlimy na ukrytym w ścianie ekranie ulubione seriale, podczas czasochłonnego przygotowywania posiłków.

interaktywne lustro 2

fot. Pilkington

Wirtualny stylista

Najnowsze technologie wkradły się również do sklepowych przymierzalni. Dla tych, którzy nie lubią gimnastyki w ciasnej kabinie lub mają zbyt mało czasu na kilkukrotną zmianę stylizacji, idealnym rozwiązaniem są wirtualne przymierzalnie. Dzięki ukrytemu pod taflą lustra ze szkła MirroView™ cyfrowemu nośnikowi oraz kamerze z czujnikami 3D, na odbijającą się w lustrze sylwetkę „zakłada” się dostępne w wirtualnej sklepowej bazie ubrania, bez wysiłku i w bardzo krótkim czasie. Pozwala to na szybkie podjęcie zakupowych decyzji i ogranicza czas spędzony na żmudnym dobieraniu stylizacji.

Reklamowy nośnik informacji

Coraz większą popularnością cieszą się wśród klientów komercyjnych interaktywne kioski – nowoczesne, mobilne dotykowe panele reklamowe, które znajdują zastosowanie podczas imprez handlowych, targów, jak również w salonach sprzedaży, punktach informacyjnych, showroomach, lobby hotelowych itp. Jest to ciekawa propozycja zaprezentowania treści reklamowej, która przyciąga formą i umożliwia na bieżąco zmianę prezentowanych treści. Przykładem zastosowania takiego nośnika informacji jest interaktywny kiosk w warszawskim Centrum IKEA dla Firm, gdzie cała bryła nośnika reklamowego stworzona jest ze szkła Pilkington MirroView™, a pod blatem pokrytym interaktywną folią dotykową ukryty został monitor LFD 32″ o jasności 450cd. Dzięki temu uzyskany został efekt przestrzennego, dużego tabletu, w całości pokrytego szkłem lustrzanym. Zastosowanie w tego typu rozwiązaniach interaktywnej folii dotykowej oraz profesjonalnych wyświetlaczy LFD umożliwia ciekawe zaprezentowanie treści reklamowej zarówno w pionie, jak i w poziomie.

interaktywne lustro 3

fot. MKM Display

Lustrzane szkło refleksyjne dostępne jest na rynku w dwóch wersjach – standardowe Pilkington MirroView™, oferowane w grubościach 3 i 6 mm, ze względu na przepuszczalność światła na poziomie 25 % i odbicie światła od strony powlekanej wynoszące 64 %, przeznaczone jest do wnętrz słabiej doświetlonych np. łazienek czy barów. Z kolei Pilkington MirroView™ 50/50, o zdecydowanie większej przepuszczalności światła (37%) można wykorzystać w miejscach o dużym natężeniu światła, jak np. galerie handlowe, restauracje, salony fryzjerskie czy hotelowe lobby.

Leave a Reply