Jednym z gości honorowych Warsaw Home 2017 będzie Pierre Frey – wnuk założyciela kultowej firmy, uosabiającej francuski styl oraz zamiłowanie do eleganckich tkanin, tapet i dodatków. To znakomita okazja, by poznać tę popularną i cenioną nad Wisłą markę i dowiedzieć się jakie dekoratorskie trendy królują w Paryżu.
Tradycyjne francuskie tkaniny, tapety, dywany, chodniki, meble i akcesoria wnętrzarskie projektowane i produkowane są przez rodzinną firmę Frey’ów od niemal 100 lat. Założone przez Pierre`a Frey`a w 1935 roku przedsiębiorstwo, dziś kierowane jest przez jego syna Patricka oraz wnuków: Pierre`a, Vincenta i Matthieu. Rodzina Frey nie tylko zarządza, ale także angażuje się czynnie we wszystkie dziedziny działalności marki – od projektowania produktów, po ich sprzedaż.
Trzy generacje
Założyciel firmy Pierre Frey urodził się w 1903 roku na północy Francji. Pierwszą pracę podjął w warsztacie renowacji antyków, potem pracował u kapelusznika, wreszcie trafił do firmy produkującej tkaniny o nazwie Burger. W 1930 roku opuścił ją, by zarządzać w firmie Lauer – innym znaczącym wtedy dostawcy tkanin. Tam poznał projektanta, Jeana Chatnay i cztery lata później zaprosił go do stworzenia tekstylnej manufaktury Chatnay and Frey. Zasłynęła ona z wysokiej jakości tkanin oraz charakterystycznego, eklektycznego wzornictwa, czerpiącego inspiracje z tak różnorodnych źródeł jak francuska sztuka XVIII i XX wieku czy odległe, egzotyczne kultury.
Dziś firma to cztery marki: Pierre Frey, Braquenié, Fadini Borghi i Le Manach i ponad 7000 produktów w katalogu – w przeróżnych stylach reprezentujących kolejne okresy historyczne, od klasycznych po nowoczesne. Poszczególne kolekcje łączą różne materiały i wzory. Elementem je spajającym stylistycznie jest zazwyczaj harmonijna kolorystyka. Wymagający klienci, znani dekoratorzy i projektanci wnętrz, tapicerzy czy nawet konserwatorzy zabytków cenią markę za bogactwo jej oferty oraz najwyższą jakość produktów, niezmienną na przestrzeni lat. Pierre Frey uosabia najwyższej klasy francuskie rzemiosło, a każda z kolekcji stworzonych w studiu projektowym kierowanym przez Patricka Freya jest fascynującą historią, podróżą w którą zabierają nas designerzy, tkacze, drukarze i hafciarze.
Na wielu polach
Pierre Frey to marka, którą cały świat kojarzy z francuskim „art de vivre”. Wystarczy wspomnieć, że marka podejmuje się projektów realizowanych dla Luwru, a część jedwabnych tapet nadal jest ręcznie malowana. Dowodem na jej prestiż jest też członkowstwo w Comite Colbert – organizacji zrzeszającej francuskich producentów dóbr luksusowych oraz instytucje kulturalne promujące i dokumentujące ich dorobek.
Ale pól, na których działa przedsiębiorstwo jest znacznie więcej. Pierre Frey nie sposób zaszufladkować. Mimo pietyzmu, z którym tworzą swoje tkaniny i tapety, członkowie rodziny Freyów nie boją się odważnych kolaboracji z markami i artystami z kompletnie innych branż – mody, meblarstwa, sztuki użytkowej… Warto tu wspomnieć wspólne prace z takimi sławami jak: Toxic, Ugo Gattoni, J.Crew, Marin Montagut, Pierre Gonalons.
Pierre Frey na Warsaw Home
Prelekcja Pierre’a Freya w ramach Warsaw Home rozpocznie się w sobotę, 7 października o godz. 14.00 na scenie głównej. Jej wiodącym tematem będzie „Tradition vs. Contemporary”. Wykład uzupełni Cathy-Anne Gerulewicz, właściciel marki SML Concept, która poruszy zagadnienie odwagi w stylu francuskim.
Warsaw Home odbędą się w dniach 6-8 października w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie przy Al. Katowickiej 62. Lokalizacja tego nowoczesnego centrum wystawienniczego jest perfekcyjna – obiekt znajduje się zaledwie 10 min. od lotniska Chopina i 20 min. od ścisłego centrum Warszawy.
Ogromnym ułatwieniem dla tych, którzy będą chcieli dotrzeć na targi, będzie zorganizowana na czas imprezy komunikacja z i do Warszawy. W godzinach od 10 do 17, z Dworca Centralnego, przez Dworzec Zachodni, ruszać będzie shuttle bus, który dowiezie wszystkich zainteresowanych do Nadarzyna – prosto pod hale wystawiennicze.