Multiverse to kolekcja grafik ściennych, które dla włoskiej Glamora zaprojektował światowej sławy designer Karim Rashid. Kilkanaście wzorów stanowi kwintesencję jego twórczości, którą definiują futurystyczne kształty, nieszablonowość i zabawa intensywną kolorystyką.
Kolorowy wizjoner
Karim Rashid powszechnie uznawany jest za jednego z najbardziej kreatywnych projektantów swojego pokolenia. Magazyn Time określił go najsławniejszym projektantem obu Ameryk. Znany jest ze swojej słabości do różowych i białych ubrań. Jego wyobraźnia wydaje się nie mieć granic. Urodził się w Egipcie, wychował w Kanadzie, ale mieszka i tworzy w Nowym Jorku, który uważa za kreatywne centrum świata.
Designer na swoim koncie ma kilka tysięcy projektów. Jego klientami byli m.in. Giorgio Armani, Kenzo, Alessi czy Swarovsky. Jest wszechstronnym projektantem. W swoim portfolio ma projekty wnętrz domowych, hoteli i restauracji, całych budynków, ale także alkoholu, seks shopu czy włazu do studzienki, który znajdziemy na ulicach Nowego Jorku. Jego prace są częścią 20 stałych ekspozycji na całym świecie, m.in. w muzeum sztuki współczesnej w nowojorskim MoMA, czy SFMOMA w San Francisco oraz francuskim centrum Pompidou.
Wzory dla Glamory
Znakami firmowymi Karima Rashida są futurystyczne kształty i intensywne kolory. Kocha kolor, ale nie czarny. Twierdzi, że w czasach kiedy piksele pozwalają na wykreowanie 2 milionów kolorów, powinniśmy tym bardziej je celebrować. Doskonale ilustruje to jeden z jego najmłodszych projektów artystycznych – kolekcja grafik ściennych przygotowanych dla włoskiej marki Glamora.
Kolekcja Multiverse liczy łącznie 15 wzorów. Jest pełna geometrycznych motywów, biomorficznych kształtów, słynnych krzywizn i optycznych złudzeń. To idealne połączenie wizji, kreatywności i najwyższej jakości. Grafiki przygotowane zostały z myślą o nowoczesnych przestrzeniach, w których będą kontrapunktem do monochromatycznego wystroju. Wybrana ściana wykończona grafiką Karima Rashida przypomina wielkoformatowe graffiti i stanowić może główną dekorację salonu, holu czy biura. Dzięki specjalnej aplikacji „Glamora Design Studio” możemy dokładnie zaplanować rozkład grafiki na dekorowanej ścianie. Wprowadzając zdjęcie wnętrza możemy również sami zobaczyć, jak wybrane wzory autorstwa Karima Rashida prezentować się będą w konkretnych pomieszczeniach. Jest to niezwykle funkcjonalne narzędzie, które ułatwia podjęcie decyzji i minimalizuje ryzyko złych wyborów.
Grafiki ścienne marki Glamora drukowane są na najwyższej jakości powłokach winylowych, które swoją fakturą przypominają tkaninę. Tworzą zmywalną, odporną na zabrudzenia powierzchnię, łatwą w codziennej pielęgnacji. Zastosowany do ich produkcji materiał jest odporny na ogień /zgodnie z europejską normą B1/ i antybakteryjny. W ofercie firmy znajdziemy również grafiki wykonywane na innych materiałach o podwyższonych parametrach akustycznych lub dedykowane do tzw. pomieszczeń mokrych. Grafiki marki Glamora są bezpieczne dla domowników i środowiska naturalnego. Proces druku opiera się na wodorozcieńczalnych barwnikach, które są całkowicie neutralne dla naszego zdrowia.
Grafiki Karima Rashida dla marki Glamora dostępne są w sieci salonów z wyposażeniem wnętrz Dekorian, która dysponuje 19 sklepami w największych polskich miastach. Więcej informacji znaleźć można na www.dekorian.pl i www.glamora.pl