Jakie wzory i dekory królują obecnie w mieszkaniach Polaków? Na co klienci zwracają uwagę przy zakupie skrzydeł drzwiowych wewnętrznych? Które kolekcje wybierali najczęściej w ostatnim półroczu i co przy podejmowaniu decyzji jest największym wyzwaniem? Renomowany producent podłóg i drzwi, prezentuje obowiązujące trendy.
Nie tylko odzieżowa moda różni się w zależności od sezonu. Zmiany w trendach i wyborach dotyczą wszystkich dziedzin życia: motoryzacji, kuchni, elektroniki, a także wyposażenia wnętrz. Z obserwacji specjalistów firmy Classen, producenta podłóg i drzwi wewnętrznych, wynika, że ostatnie półrocze upłynęło w stolarce drzwiowej pod znakiem mlecznej szyby i połączeń różnych materiałów.
Modne są wąskie, poziome szklenia, jakie zastosowano np. w kolekcji Tetyda oraz charakterystyczne łączenia aluminium ze szkłem – hartowanym, mlecznym i bezpiecznym. Takim designem wyróżniają się szczególnie drzwi z kolekcji Discovery, gdzie poprzeczne listwy aluminiowe rozmieszczone są – w zależności od modelu – równomiernie na całej powierzchni drzwi lub w poszczególnych częściach. Dużą popularnością w sklepach cieszą się również kolekcje skrzydeł drzwiowych Century i Malaga HR, w marketach budowlanych kolekcje Leto, Artemida R czy Chronos New.
Najtrudniejszy dla klientów okazuje się wybór koloru drzwi. Zdaniem producenta, nie można jednoznacznie wskazać dziś jednego najpopularniejszego. Modne są odcienie akacji ST, orzecha, dębu polskiego, wenge i bieli, a w laminacie CPL: jesiony, orzech 2K i dębu bielonego, żaden z nich jednak nie jest zdecydowanym faworytem Polaków.
Klienci Classen stawiają również na jakość i gwarancję długotrwałego użytkowania drzwi. Zdecydowana większość najbardziej popularnych skrzydeł drzwiowych wewnętrznych opiera się na konstrukcji Classen Hybryda. Dzięki niej skrzydło zyskuje trzykrotnie większą stabilność. Bardziej odpornymi na ścieranie, promienie UV i uszkodzenia mechaniczne drzwi wewnętrzne producenta czyni pokrycie większości modeli, płytą drewnopochodną okleinowaną laminatem „Classen CPL” lub „Classen Iridium”.
– Bez względu na zmieniające się trendy, klienci zawsze zwracają uwagę na cenę, wykonanie, design i kolor – mówi Anna Górecka, Dyrektor ds. Marketingu i Reklamy w firmie Classen. – Classen proponuje niespełna 30 dekorów, więc czasem trudno jest się szybko na coś zdecydować. Aby ułatwić to zadanie, zachęcamy do korzystania z naszego konfiguratora wnętrz znajdującego się na stronie internetowej. Dzięki niemu możemy zobaczyć, jak wyobrażenie o wnętrzu nabiera realnego kształtu – dodaje.